Hur säljer du via Greenified?

Vem kan sälja?

Genom Greenified erbjuds Input interiörs kunder och leverantörer möjlighet att sälja begagnad inredning på ett kostnadseffektivt och hållbart sätt. Välkommen att skapa ett konto.

Hur går det till?

Fyll i information om produkten och fotografera den med hjälp av vår fotoguide. Ange hur mycket du vill ta betalt. Därefter granskar Greenified produkten och publicerar den till försäljning.

När produkten är såld

När din produkt är såld får du en bekräftelse via e-post. Därefter återkommer vi med en inköpsorder samt information om när vi hämtar produkten.

Emballage och frakt

Emballera produkten väl så att den når sin nya ägare i samma skick som du lämnar den. Kontakta oss om du saknar emballage eller önskar hjälp med hanteringen. Vi hämtar produkten på den adress du har angett och ombesörjer leverans till kunden.

Hur får jag betalt?

När produkten är såld skickar vi en inköpsorder som ska ligga till grund för er faktura med betalningsvillkor 30 dagar. Input interiör köper produkten enligt priset du har angivit.

FAQ

Hur sälja

Vad innebär en reservation?

När en produkt reserveras kan den inte avpubliceras eller redigeras. Reservationstiden är 10 dagar och kan komma att förlängas.

Min produkt är såld, vad händer nu?

Om inget annat framgår av inköpsordern ska produkten finnas emballerad och klar för upphämtning senast 2 vardagar efter erhållen inköpsorder från Input interiör. Vi kontaktar dig för bokning av upphämtning.

Hur ska sålda produkter emballeras?

Som säljare ansvarar du för att sålda produkter emballeras väl så att de inte skadas i transporten. Greenified ansvarar inte för skada som uppkommit på grund av bristfälligt emballage.

Alla försändelser hanteras med hjälp av maskiner, fraktas med bil och lastas tillsammans med gods av varierande storlek, form och vikt. Emballera därför ordentligt så att produkterna klarar stötar, vibrationer och tryck.

Att tänka på:

  • Packa produkten i ett mjukt material som dämpar stötar. Lägg den därefter i en hård kartong.
  • Skickar du flera produkter i samma kartong ska alla vara ordentligt emballerade så de inte skadar varandra.
  • Lås produkter med ställbara hjul så att de inte kan ändra position under transporten.
  • Extra information som “Denna sida upp” på kartongen är en rekommendation som efterföljs om det finns möjlighet.

Kontakta oss om du saknar emballage eller önskar hjälp med hanteringen.

Vad händer om möblerna inte blir sålda?

Du kan justera ditt försäljningspris via Mitt konto. Finns det ingen efterfrågan på marknaden så kan Greenified ombesörja en ansvarsfull återvinning av produkten.